Haber: Arş. Gör. Erhan Kılıç
Fırat Üniversitesi İletişim Fakültesi akademisyenlerinden Doç. Dr. Serkan Biçer koordinatörlüğünde hazırlanan “Mesleki ve Teknik Anadolu Liselerindeki İşletmelerde Beceri Eğitimi Dersinin Örgütsel İletişim Bağlamında Yönetilmesi ve Yazılım Geliştirilmesi: Karma Yöntemler Eylem Araştırması” isimli TÜBİTAK projesi kabul edildi. 1 milyon 703 bin TL bütçe alan projede 3 üniversite yer alıyor.
Proje yürütücüsü Doç. Dr. Biçer, projenin konusu ve amacı ile ilgili şunları kaydetti:
“Proje, Mesleki ve Teknik Anadolu Liselerinde beceri eğitimi derslerinde karşılaşılan örgütsel iletişim problemlerini tespit ederek, bu sorunları çözmeye yönelik bir yazılım geliştirmeyi hedeflemektedir. Öğrencilerin staj süreçlerinde karşılaştıkları sorunları çözmek ve iletişim süreçlerini etkin hale getirmek amacıyla karma yöntemlerin kullanıldığı bir eylem araştırması yapılacak ve ardından bu bulgulara dayalı bir yazılım geliştirilecektir.”
Doç. Dr. Biçer projenin detayları ile ilgili ise şunları belirtti:
“Bu araştırma, Mesleki ve Teknik Anadolu liselerinde işletmelerde beceri eğitimi derslerinde karşılaşılan örgütsel iletişim problemlerini çözerek dersteki eğitim kalitesini artırmayı hedeflemektedir. Türkiye’nin 11. Kalkınma Planı çerçevesinde, mesleki eğitimin niteliğinin artırılması büyük bir önem taşımaktadır. Bu bağlamda Mesleki eğitimin kalitesini artırarak iş gücü piyasasının taleplerine uyum sağlama ve genç nesilleri geleceğin mesleklerine hazırlama hedeflerine ulaşmak için beceri eğitimi derslerinin etkinliği ve örgütsel iletişim problemlerinin çözümü önemlidir.”
Doç. Dr. Serkan Biçer, bu proje kapsamında geliştirilmesi planlanan yazılımla da şunların hedeflendiğini vurguladı:
“Bu proje kapsamında geliştirilmesi amaçlanan yazılımla da; öğretmenler, öğrenciler ve işletmeler arasındaki iletişimi güçlendirerek staj süreçlerini daha verimli hale getirilmesi amaçlanmaktadır. Bu sayede öğrencilerin, iş dünyasına daha iyi hazırlanması ve kariyer gelişimlerinin desteklenmesi hedeflenmektedir. Ayrıca, mesleki eğitim sistemine teknolojik bir dönüşüm kazandırarak sürdürülebilir bir model oluşturulması, eğitim süreçlerinin dijitalleşmesine katkı sağlanması, uzun vadeli ve yaygın etkileriyle mesleki eğitimin kalitesini artırması da araştırmanın diğer hedeflerindendir.”
Doç. Dr. Serkan Biçer kimdir?
Doç. Dr. Serkan Biçer, lisans eğitimini Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Radyo-TV ve Sinema Bölümünde tamamlamıştır. Kısa bir süre CNN Türk’te muhabir olarak çalıştıktan sonra, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Radyo-TV ve Sinema bölümünde yüksek lisans eğitimini tamamlamıştır. 2013 yılında Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İletişim Tasarımı ve Yönetimi Anabilim Dalı’ndan doktora derecesi almıştır. Serkan Biçer, Fırat Üniversitesi, Gazi Üniversitesi ve Anadolu Üniversitesi’nde araştırma görevlisi olarak çalışmış, 2014 yılından itibaren ise Fırat Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümünde öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır. Akademik ilgi alanları “Yeni Medya”, “Araştırma Yöntemleri” ve “Kültürel Çalışmalar”dır.