Proje ve bilimsel yayın sayısında sürdürülebilir bir artış hedeflenen Fırat Üniversitesinde, öğretim elemanlarının ardından öğrencilere yönelik de Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK) programları proje yazma eğitimleri verildi.
Bu kapsamda FÜ Kariyer Merkezi tarafından üniversitede öğrenim gören öğrencilere yönelik, TÜBİTAK 2209-A Proje Yazma Eğitim programları düzenlendi.
Eğitim programı kapsamında TÜBİTAK 2209-A proje yazma eğitimini veren İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Kenan Peker, öğrencilerin proje yazarken çok okuyup çok araştırma yapması gerektiğini belirterek, proje kültürünün, öğrencilerin kendi kişisel gelişimlerine önemli katkılar sağlaması, beraberinde geniş ufuklar açarak yarınlarındaki hayalleri için bir köprü rolü oynaması nedeniyle büyük önem taşıdığını söyledi.
Tıp Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Engin Şahna tarafından Mustafa Temizer Konferans Salonu’nda verilen “Sağlık Bilimleri Alanında TÜBİTAK 2209-A Öğrenci Projeleri Hazırlama Eğitimi”nde ise Prof. Dr. Şahna, Fırat Üniversitesinin araştırma üniversitesi seçilmesinin büyük bir çalışmanın sonucu olduğunu vurgulayarak, üniversitede yapılan TÜBİTAK projelerinin bu başarıda büyük katkısı olduğunu belirtti.
TÜBİTAK 2209-A Proje Yazma Eğitim programının son etkinliğinde, Mühendislik Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Mehmet Karaköse tarafından “Fen ve Mühendislik Alanında TÜBİTAK 2209-A Öğrenci Projeleri Hazırlama Eğitimi” verildi. Prof. Dr. Karaköse, üniversite öğrencilerine hazırladıkları araştırma projelerinin gerektirdiği makine/teçhizat, sarf malzeme, seyahat ve hizmet alımı gibi giderler için hibe desteği sağlandığını ifade ederek, araştırma projelerinin en çok 12 aylık süre ile desteklendiğini kaydetti.
Kaynak: F.Ü. Kurumsal İletişim Koordinatörlüğü