FÜ, KOBİ’lerin fikri mülkiyet ve inovasyon yetkinliklerine katkı sağlayacak

0
378

Akademik çalışma ve projeleriyle adından sıkça söz ettiren Fırat Üniversitesinin KOBİ’lere yönelik hazırladığı proje, Amerika Birleşik Devletleri Büyükelçiliği tarafından desteklenmeye uygun görüldü.

ABD Büyükelçiliği tarafından desteklenen ve FÜ ile Fırat Teknokent’in yürüttüğü “NAVIGATE2INNOVATION- KOBİ’ler için Fikri Mülkiyet Yetkinlik Ölçümü ve Ticarileştirme Pusulası Geliştirme Programı” projesine başlanıldı.

Proje, teknoparklarda ve OSB’lerde yer alan teknoloji odaklı KOBİ’lerin fikri mülkiyet ve inovasyon yetkinliklerini belirlemek, ölçümlemek ve analizler sonucunda hazırlanacak ticarileştirme yol haritaları ile firmaların ticarileştirme kapasitelerini geliştirmeyi amaçlıyor.

Fırat Üniversitesinin akademik kadrosunun oldukça güçlü ve başarılı olduğunu vurgulayan Fırat Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Fahrettin Göktaş, “Proje kapsamında, temmuz ayında üniversitemiz rektörlüğünce yayımlanacak başvuru çağrısı ile 20 KOBİ seçilecek ve firmalarla yapılacak birebir görüşmeler, iş geliştirme mentorlukları ve Fikri Mülkiyet Yetkinlik Ölçümü ile her bir firma için ticarileştirme yol haritası raporları hazırlanacak. Bu sayede, her bir firmanın mevcut inovasyon ve fikri haklar yetkinlikleri belirlenecek, ticarileşme hedefleri doğrultusunda inovasyon ihtiyaçları ortaya çıkarılacaktır.” diyerek projenin hazırlanmasında emeği geçen tüm akademisyenlere teşekkür etti.

Fırat Teknokent Müdürü ve Proje Yürütücüsü Prof. Dr. Erhan Akın ise “Programda yer alan KOBİ’ler için hazırlanan raporlardaki sonuçlara göre inovasyon ihtiyaçlarına çözüm sunabilecek üniversiteler ile eşleştirmeler yapılacaktır. Eşleştirme için 2 farklı mekanizma kullanılacak. KOBİ’ler için hazırlanan raporlara göre belirlenen inovasyon ihtiyaçları üniversitelere duyurulacak ve başvurular alınacaktır. Ayrıca, üniversitelerin mevcut patent portföyleri analiz edilecek ve KOBİ’lerin ihtiyacını karşılayabilecek teknolojiler belirlenerek birebir eşleştirmeler yapılacak.” ifadelerini kullandı. 

Kaynak: F.Ü. Kurumsal İletişim Koordinatörlüğü