Haber: Yusuf Süha Karakaya
1998 yılında posta yoluyla DVD kiralarken günümüzde milyar dolarlık devasa bir medya imparatorluğuna dönüşen Netflix’in tarihini merak ediyor musunuz?
Netflix, 1997 yılında Reed Hastings ve Marc Randloph tarafından Kaliforniya’da kuruldu. Kuruluş amacı Amerika Birleşik Devletleri’nde yaygın olarak tercih edilen DVD kiralama sektörüne giriş yapmaktı. Şirket, 1998’de ilk kez satış yapmaya başladığında, sadece 30 çalışanı ve 925 DVD’si vardı. 1999 yılının sonlarında aylık abone konseptini tanıtan şirket, o tarihten bu yana da sabit ücretli iş modeli ile adını duyurdu.
İlk kez 2003 yılında kârını açıklayan şirket, kuruluşundan itibaren 6,5 milyon ABD doları kâr elde etmişti. Özellikle internetin gelişimi ve yaygınlaşması şirketin yolunu açtığı gibi aynı zamanda tüm dünyada da itibar görmesini sağladı. Ayrıca özgün içeriklerin üretimi, müşteri memnuiyeti ve uygun sayılabilecek ücret politikaları da şirketin isminin bir dünya markası olmasına olanak sağladı.
2003 yılında 1 milyon olan izleyici sayısı, 2016 yılında Türkiye dahil 190’dan fazla ülkede 167 milyondan fazla ücretli izleyiciye ulaştı. Günümüzde ise izleyici sayısı, 3 milyonu Türkiye’de olmak üzere toplam 200 milyondan fazla sayıya ulaştı. Şirket tarafından, Netflix’in güncel piyasa değeri ise 221 milyar dolar olarak belirlenirken, pandemi sürecinde de cirosunda yüzde 24’lük artış olduğu açıklandı.