Misafir memnuniyeti için teknoloji ne kadar önemli?

0
159

Haber ve Fotoğraf: Gülcan Demir

Fırat Üniversitesinin ev sahipliği yaptığı Güneydoğu Kariyer Fuarı’nda gerçekleştirilen oturumlarda teknoloji hakkında konuşuldu. Bu oturumlardan birinde de otelcilik alanında misafir memnuniyetinin teknoloji ile desteklenmesi tartışıldı. Fırat Haber ekibi olarak konuyla ilgili sunum yapan TT Hotel Turkey Genel Müdürü Mehmet Çubukçuoğlu ile söyleşi yaptık.

Teknoloji öncesi otelcilik ve teknoloji sonrası otelcilik nasıl bir değişim sağladı?

Çalıştığı otelden örnek vermek istediğini söyleyerek sözlerine başlayan Çubukçuoğlu, “Özellikle 2016 yılında yapılan değişim ile öncesi ve sonrasının ne kadar farklı olduğunun bilincine vardım. Misafirler gerçekten yapılan değişikliklerden özellikle yaratılan ‘Blue App’ uygulamasından, internet hızının artmasından çok memnun. İnternetsiz bir yaşam artık imkânsız. Blue App’ı kullanabilmek için de internetin çok iyi olması gerekiyor. Misafirler bundan dolayı çok memnun kaldılar. Artık birçok işi artık cep telefonu üzerinden yapabiliyorlar. Açıkçası teknolojiyi kullanmaktan yana çok memnunuz” dedi.

“İnternette iyi bir siteniz veya sayfanız yoksa yoksunuz”

Yeni dünyanın teknoloji odaklı değişimine vurgu yaparak, turizm ve otelcilik alanındaki yenilikleri sorduğumuzda şu yanıtı alıyoruz:  

“Yenilikler uzun zaman önce başladı. İyi otel markaları da teknolojiyi çok iyi kullanıyorlar. Artık otel zincirlerinin veya bir otelin internet sitesinin olmaması düşünülemez. İnternette iyi bir siteniz veya sayfanız yoksa yoksunuz. Google’da markanızın ismi yazılınca ilk sayfada değilseniz de aslında yoksunuz demektir. 2010 yılından bu yana teknoloji sayesinde önemli bir ilerleme kaydettik. Hem Almanya’da hem Türkiye’de birçok personelimiz var. Bu işin için de gerçekten hem para harcamalı hem bütçe yapılmalı hem kaynak ayrılmalı hem de arkadaşlarımızın bu konuda çalışmalarını desteklememiz gerekiyor.”

Teknolojinin turizm ve otelciliğe katkıları nelerdir?

Teknolojinin gelir sağlamada önemli bir konumda olduğunu belirten Çubukçuoğlu sözlerine şöyle devam etti:

Sadece “select room’ (odanı seç) teknolojisini kullanarak, misafirlerimizin istediği odayı seçmelerinde olanak sağlayarak bile iyi bir gelir sağladık. Bu personellerimiz için de çok kolaylık sağladı. Ayrıca otelin hiçbir yerinde kağıt kullanmıyoruz. Misafirler kendilerine her şeyi ‘Blue App’ üzerinden ayarlayabiliyorlar. Misafirlerimiz bir bilgiye ihtiyaç duyduğu zaman telefonun içinden tüm bilgilere erişebiliyorlar. Temizlikten tutun teknik arızaya kadar küçücük bir işlemle uygulama üzerinden bize ulaşıp sorunlarını halledebiliyorlar.

Otelimizde ağırladığımız misafirler teknolojiyi kullanmamızı çok olumlu karşıladı. Fakat şunu da eklemek isterim; misafirler için en önemli kriter teknoloji değil. Misafirler teknolojiyi tabii önemsiyorlar ama bizleri yani insanları, çalışanları daha fazla önemsiyorlar. En önemli kriterin teknoloji olmadığını belirtmek isterim.